måndag 13 december 2010

Söndag: Some shopping.

En av pojkarna vidar upp sin pepparkaksgubbe!
Pratade en sväng med Micha på Skype, och hon skvallrade om bombdådet i Sthlm. Ojoj, tur man har flyttat därifrån asså! Vem vet vad som händer härnäst?
Sen vidare mot IKEA för att inhandla burkar till mitt badrum där jag kan ha mitt smink, och en grön filt till mitt "gröna" rum, som jag kan vira in mig i när jag bloggar och står i vid datorn. Och såklart - svenska mat! Massor med kaviar (som jag börjat tycka om nu!), jag köpte julmust (bara jag som gillar det), mer pepparkaksdeg och en stor burk lingonsylt! Nu har vi bunkrat upp för några veckor :)

Efter det åkte vi till Costco för att handla mat, det där stället där allt är så stoort! Och de här tårtorna var verkligen i amerikansk stil enligt mig!
 Såg en läskig provdocka på ett tak till en butik som önskade oss God Jul. Hjälp!

Och vacker solnedgång över berget strax ovanför vårt hus!
Idag letar jag kurser att läsa (igen..) det tar så otroligt lång tid att kolla igenom allt, flera skolor, tiderna ska passa mitt arbetsschema, priset (allt kostar pengar här), måste få ihop de 72 timmarna eller "6 credis hours" jag måste plugga enligt min agentur och dessutom måste det vara nått jag Vill göra! Det är inte lätt. Och snart är det dax att börja. Kanske blir det yoga, tennis, spanska, dykarcertifikat, chokladkurs, göra sushi, gitarrensemble eller fotokurs. Vad tror ni?
Och varmt är det här också. Igår behövde man inte ens en jacka, och imorse såg jag en tjej i t-shirt på väg till skolan. Heja julestämningen. Fast det är ganska coolt att man kan åka skidor i bergen och samtidigt spela golv en halvtimme därifrån, som jag såg folk gjorde igår.
Mae höres!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stina! Kul att följa dig over there! Tänk, det är otroligt bra gjort av dig att jobba där ända till i sommar! Du kan ju inte precis styra över din tid, och oj vad du ska lära dig mycket, tänker jag. Vi har snöstorm nu, men det håller på att mojna. Oerhört vackert landskap här med häftiga snöformationer. Mörkt mörkt, men det vänder ju snart. Nästa vecka kommer Sonja hem o det ska bli så kul! Vi ska softa o fika o softa o äta o softa...Tänker på DIG!! GOD JUL! TOMTEMORSkram från Maria. Tore o Affe hälsar med tomtenissekramar

Anonym sa...

Och här kommer ett brev till,,,Hej Stina! KUL att följa dig over there. Tänk vad du får uppleva!! Här är det busväder idag, men det börjar mojna nu. Idag när jag skulle åka hem från Pc var mitt fönster helt igensnöat av blåsten. Jag åker fort iväg, innan det bllir mörkt, tänkte jag. Det blev en sväng till ICa Maxi iaf. Vem var där om inte Jonas. Han jobbar järnet med alla galna julhandlare :) Oj oj vad ycket folk. Det ska bakas och det ska bunkras upp. Vi har så vackert vinterlandsskap och det skapar verkligen stämning. Vi har det är mörkt, men den 21:a vänder det! Jag har inte träffat Micka ännu men det blir nog till veckan när Sonja kommer hem. OH! vad jag längtar efter henne. Vet du Stina jag tycker du är fantastisk som är där borta så lång tid, jobbar och har egentligen inte så mycket möjlighet att styra över din egen tid. Det kallar jag STRONG GIRL! Puss o kram till dig från mig o fam/Maria Nordenskiöld-W