fredag 10 december 2010

Klappshopping och luciaövning.

Idag hängde jag en stund på gymmet, sen hämtade jag upp pojken och vi for vidare till Gateway Mall där jag träffade upp Elizabeth "Lizi" från Österrike. Hon drack en kopp kaffe, grabben en mjölk med chokladsmak och jag varm choklad med grädde och lite salt på. väldigt ovanligt, men salt och choklad är ju gott tillsammans, så det var jag tvungen att prova - Gott! och trevligt att träffas! Kanske blir det utgång imorn i Park City..
Ska baka en chokladkaka med havssalt i till lotteriet på svenska julfesten på lördag. Jonna gjorde en kaka en gång som var så otroooligt god! Men det receptet har hon kanske gömt nånstans..två av hemligheterna är iaf havssaltet och chokladen vet jag!
Hittade isf en julklapp till mamman i FamiljenUrban Outfitters. Himla bra butik! De hade massa roliga saker och coola kläder, så dit måste jag igen, när jag inte har en lite pojke som drar i mina armar hela tiden... :)

 Sen iväg och handla kaffe och te inför julfesten på lördag, och sen vidare till de äldre barnens skola. Satte mig i baksätet medan vi väntade på att de skulle sluta, och speade Angry Birds på min mobil med den yngsta igen, han gillar det verkligen! Nu är vi på Level 15!

Igår skar jag upp julgodiset och la i burkar, och var såklart tvungen att provsmaka. Den vita tryffeln var väldigt söt, så man behöver bara en lite bit, men till en kopp kaffe tror jag det är perfekt! Och mer godis ska det bli! Barnen har tjatat om att jag har tjatat om att vi ska göra pepparkakor, så imorn måste det bli av!

I natt har The Tourist (med Johnny Depp och Angelina Jolie bla) premär här kl 00.00. Vore kul att gå, men jag har ingen att gå med..så kanske smyger jag iväg själv..får se hur det blir. Skulle gärna se den iaf. Annars blir det en annan dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med julgodiset. Men var försiktig med aluminium....miljöpåfrestande. Pehr kom hem o ville baka, får se om det blir imorgon efter jobbet. men Hanna ville också vara med så vi fortsätter väl nästa helg, (hon har åkt på magsjukan igen..skit!) Idag postades paketet till dig hoppas det kommer fram i tid. puss