onsdag 1 december 2010

Nummerplåt.

 Idag klev jag upp strax innan 8 och skjutsade iväg alla barnen till skola och dagis. När jag kom hem igen fick jag ett mail av mamman på en del grejer jag kunde göra under dagen, trodde det skulle bli lugnt, men inte då. Ringa och boka om en tandläkartid, ringa och kolla vad som hänt med mitt Social Security Card/Number (kom aldrig fram till någon telefonist, men visade sig sen att mitt kort låg i brevlådan idag, hurra! Nu kan jag skaffa Utah-körkort och lånekort på biblioteket bla!), åka och hämta min bils nya registreringsskylt (på den står det "Utah - The Worlds Best Snow", och det är sant!), lämna ett papper på banken om mina konton, handla och sen hämta på dagis. Och jag hann! Sen satt jag hemma hos en kompis till minstingen där han var på "play date" som de säger. Satt och pratade med mamman. Prydligt stort hus, en massa foton på barnen, mormon (och jag som var så sugen på kaffe...men det kommer icke på fråga i en mormons hus...) men hon var trevlig.
Sen hem och byta om på pojken inför skridskoåkningen, hämta fler barn på skolan och vidare till tandläkaren. Hittade en spegel där och såg att mina rundor på gymmet redan gett strålande resultat :D Eller vad säger ni?
En film i väntrummet gjorde att ingen ville lämna den snäll tandläkaren som gett dom leksaker, tandborstar och allt var det var. Men tillslut kom vi ut i bilen och kunde styra hemåt, men mest med sura miner i baksätet, och jag tror vi alla var lika trötta. Så värst mycket läxläsning blev det inte heller efter att de två äldsta tagit oerhört lång tid på sig att byta om inför skridskoåkningen, så det blev middag ist efter ett par räknade tal och några ord skrivna. Sen kom mamman hem och tog dom till ishallen. Pjew! Trött!
Har mottagit lucialåtar från Märith som jag ska skriva ut och ta med till luciaövningen på torsdag för de barnen som har svenska föräldrar här i staden. Ska bli kul att leda truppen med sjungande barn!
Okej, ett avsnitt Scrubs, sen måste jag sova. God naaatt!

2 kommentarer:

Sara sa...

Haha, vilken stressig dag! Sjukt kul att du ska leda barnen i luciatåget! :D
Kram!

Anonym sa...

Jag gillar dina nya breda axlar. Träningen har gett resultat! Mamma