tisdag 30 november 2010

Städning och IKEA-besök.

 Hejhallå! Här kan ni se hur mycket det snöat här senaste tiden (som ligger kvar). Idag har det varit soligt så då har en del smält bort, men det är ganska mycket!
Idag var vi bara hemma och tvättade, städade och fixade. Tillslut hann jag sätta mig ner framför filmen jag satt igång åt pojekn - Kalle och Chokladfabriken, Mums!
 Efter middagen viskade mamman till mig: "Jag tänkte åka till IKEA sen, vill du med?" Barnen älskar att vara i lekrummet på IKEa, så de ville verkligen fälja med, men det var för sent. Så när pappan kom hem hoppade vi in i bilen och drog iväg. Så jag inhandlade två gröna kuddfodral så jag kan ha fler kuddar i min säng, ett databord att ha i knät i sängen och Marabou's choklad - MUMMA!

Pappa ska skicka ett paket från Sverige med lite saker, men jag kan inte komma på nått mer än Messmör som jag saknar...här finns nästan allt! vad tror ni jag saknar som jag inte tänker på? Och vad skulle ni vilja ha härifrån? Kommentera!
Sen köpte jag pepparkaksdeg, så till helgen blir det pepparkaksbak med glögg! Allt från IKEA och pepperkaksformer i form av svenska djur såklart :)

Imorn ska jag upp och jobba från morgonen. Vi måste göra om lite i mitt schema för mamman har inte riktigt tid att lämna barnen på skola och dagis, så vi ska se om vi får till det. Annars börjar ju jag 11.30 på dagarna, vilket är otroligt sköönt! Men vi får se hur det blir sen, kanske löser det sig så hon hinner lämna dom ändå.
Hoppas kunna Skypa med dig mamma imorn. Är nog tillbaka vid 8.30...borde bli 16.30 för dig..Time for bed!

1 kommentar:

Sara sa...

har hört att det är svårt att få tag i saffran till lussebullarna... så det kanske du vill ha?