måndag 8 november 2010

Snöblandatregn.

När jag klev upp idag, vid 8, spöregnade det. Men nu har det gått över till snöblandat och otroligt blaskigt. Himla växlande väder här måste jag säga!


I lördags åkte jag till gymmet och fick coachning av min nya PT (personliga tränare) för nu ska jag fan komma i form! Iaf så jag klarar av skidsäsongen :) Och det var kul! Han tipsade dessutom om en annan snubbe där som är bra att få folk i form inför olika idrottsgrenar, så jag ska träffa honom på torsdag. Sen åkte jag hem och passade barnen några timmar, bakade kakor från en färdig mjöl/havreblandning som dottern i huset hittade i skafferiet. Blä. De blev inte goda, och desutom fastnade alla i bakplåtspappret jag hade lagt dit (för att de inte skulle fastna i plåten såklart..) Vi slängde det pappret sen.
Hoppade i lite fräshare kläder och tog bilen ner till en affär där jga träffade de 3 tjejerna jag hängde med förra helgen på Halloween. Vi åkte runt i SLC och shoppade, stannade på ett ställe som varsom en galleria utomhus, men jag miss såklart inte vad det stället hette, men kul att gå i lite nya affärer! Det blev en ny plånbok (eftersom den jag beställde inte tycks komma mamma..), en stickad svart sjal och ett par stora svarta örhängen. Tjejerna berättade om den outlet som finns i Park City där de har många av märkena för typ halva priset, så då vill jag hellre åka dit och shoppa! Det får nog bli nästa helg. Men kul att träffa brudarna igen! De är sköna :) sen gick vi och käkade på Applebee's, och fy bubblan vad mätta vi blev, och jag drack mer läsk än jag nånsin gjort under en middag..bu. Och på hemvägen tog jag en liten omväg för att se mer av stan, och jag var otroligt stolt över att jag nu börjar förstå hur gatorn sitter ihop och hur man ska räkna för att hitta hem :D Det är egentligen inte så svårt eftersom allt är i nummerording i olika vädersträck..men inte lätt för en nybörjare..

På Target; julskyltningen har redan börjar för fullt och ur högtalarna hörs tonerna från Carol Of The Bells. Suck, jag är redan less på julen. Welcome to America. T h; hungriga brudar på jakt.
 Förra veckan när vi var i parken igen, pojken hittade nyckelpigor överallt som han ville ta hand om, här har han gjort en bur till den av en stolpe och en banan :) Sen tog han kort på mig "Noo..I want you to smile!"


Nu ska jag ta och byta om till slaskvänliga kläder. Och idag ska jag till Social Security Office igen och försöka fixa mitt nummer. Det behövdes tydligen nått mer pappaer. Welcome to America. Again.

1 kommentar:

Sara sa...

Åh, vad härligt det såg ut med klänning(?) och solsken!!!