lördag 27 november 2010

Uppdatering!

Nu har jag varit tyst ett tag, och det är för att jag jobbat så mycket och därmed varit helt slut på kvällarna och inte orkatr skriva. Och vad mycket som hänt...i fredags (för en veckan sen) var jag och yngsta pojken till Sugarhouse och matade fåglarna. Och fy vad närgångna de blev..

 Och under helgen kom det snö! Natten mellan fredag och lördag vaknade yngsta pojken var tredje timme och spydde, så det var bara att gå upp och tvätta lakan. Samma natt drog en storm in över vårt område, och det blåste som bara tusan! På morgonen därefter höll vi på att göra oss iordning för att åka iväg på barnens franskaklass, då hör vi ett KRAASH! Ett av fönstren på översta våningen träffas av en grov planka som byggarbetarna använder att stå på för att fixa taket, och går sönder helt. Glas överallt! Dessutom hade vi hört att det skulle snöa rejält samma kväll. Men vi hann inte fixa det just då, så vi ringde han som är chef för takbygget som fick rycka ut och hjälpa oss. Iväg på franska iaf (där jag fick pannkakor, "svenska"!) och sen franskaläsning på biblan. Sen hem för att släppa in tak-killarna för att tillfälligt täcka för fönstret. Minstingen mådde bättre, så sen åkte vi på Friday's för att äta lunch, alla jättehungriga! Sen tog vi en svängom i en galleria och sen vidare mot bion; Megamind! Den var rätt rolig :) Och bio:na här är lite större än i Sverige, det är mer som en stor galleria innuti där man kan köpa massa olika snacks i olika stånd osv. När vi kom ut hade det börjat regna...eller var det snö? Nån slags blandning i luften gjorde iaf att vi fick springa till bilen. Dax att åka hem! Och uppe hos oss var nederbörden snö såklart! Men min bil klarade den hala backen galant :)
Söndagen spenderade vi ute i snön i strålande sol, stormen var över för nu. Jag skottade nästa hela går'n medan barnen åkte pulka och sen byggde vi ett "snöslott" (bilden ovan). Sen åkte vi hem till den förra nannyn och kollade på film och åt pannkakor, mys!

Måndag: SIP för två av barnen. Är en slags matteteknik där man använder sig av ett sånt här bräde för att lätt kunna räkna ut olika tal:
Mamman i familjen skulle komma hem på måndagen kl 21 till SLC, men hon ringde under dagen och sa att hennes flyg blivit inställt pga snön eller nått, så hon skulle troligen komma på tisdagen vid kl 13. Så det blev lite mer tid för mig att jobba. Pappan var fortfarande i Japan på jobb.
Påtisdagen ringde hon igen och meddelade att flyget blivit inställt och hon fått flyga till en annan stad för att hitta ett nytt flyg till SLC. Ujuj.."kanske kommer fram vid 21 ikväll ist. Men jag har hört om att en ny storm kommer in med massor av snö, så de har redan börjat skicka hem barnen tidigare från skolan för att inte något ska händra nu precis innan Thanksgiving" berättade hon. Strax innan det hade barnens tandläkare ringt och bett om att få boka om ders tid samma dag pga att hon ville att hennes personal skulle komma hem i tid inför ledigheten. "Låter inte så bra det där..." tänkte jag, så mamman bestämde att vi inte heller behövde ut och åka mer än nödvändigt, så vi stannade hemma från skridskoåkningen den dan. Men nån hämsk storm blev det inte riktigt. När mörkret kom kom det en hel del snö, men det blåste inte alls så mycke som det gjort under helgen. Skönt! Klarar mig från fler trasiga fönster. Sent den natten kom mamman hem iaf. Jag trodde inte hon skulle kunna landa pga snön, men det gick tydligen bra, bara några timmar försenad.

 Onsdag: barnen har thanksgiving-ledigt från dagis och skola, så vi åkte till Children's Museum. Där fanns det massa roligt att titta på, tex den här damens extrema hår! Känns bara sååå Amerika tycker jag, hahahha! Som ett får :D

 Kallt har det blivit här oxå! Men solen skiner ofta! Här sitter jag i en helikopter på muséet.

Inga kommentarer: