onsdag 3 november 2010

Another sunny day!

Både igår och idag har det varit strålande sol och så pass varmt att vi kunnat gå i t-shirt. Himla skönt! Igår var vi i parken och lekte, vi tog med cykeln och for runt. Sen hämtade vi upp resten och skjutsade dom på en av sina aktiviteter. Hem och fixa mat, men det blev rester för vi har kylen full sen i helgen. Och så blev det idag med, så nu är barnen rätt less på det, så imorn gör jag nog spagetti tillsammmans med spaghetti squashen som jag hittade i köket. Blir första gången jag tillagar en sån! Ska bli spännande!

Idag lekte vi ute på gården och fångade (eller försökte iaf) flugor och andra insekter. Minstingen tyckte vi kunde locka insekterna genom att stoppa löv i våra håvar, men jag lyckades inte fånga nån. Inte förns han blev less och kom in med håven hittade vi en nyckelpiga bland bladen. Så han stoppade den i en påse och jag Googlade vad nyckelpigor äter - bladlöss! Så i med blad och lite stenar. Mycket roligt husdjur för en 4-åring! Nu vet jag dock inte var den där påsen är, så förmodligen har han avlidit av syrebrist där inne, eller rymt.

Sen for vi till biblioteket och satt där och läste några sagor innan vi hämtade de andra. Hem igen och på med skridskovänliga kläder. Rester till middag och sen for de tillsammans med mamman till ishallen. Själv bytte jag om till träningskläder och tog bilen till Sugarhouse (en stadsdel) där ett av Gold's Gym ligger, där jag tänkt prova på några pass gratis i en vecka. Ett svettigt spinningpass senare och mina ben följer knappt med mig när jag går. Men ut kom jag, och med ett årskort i handen! Fick ett himla bra pris tycker jag! Mycket billigare att träna här än hemma :) Så det blir några pass i veckan på morgonen innan jag börjar kan jag tänka mig. Måste ju verkligen komma igång till skidsäsongen nu!
 En gigantiska 'vanlig' potatis i Amerikat.



















Tryck på bilderna om ni vill se dom större! 

1 kommentar:

sofia sa...

ååååååååååh jag vill också va aupär! gud va kuul!
vädret verkar vara härligt så de är ju gött. när ungefär brukar snön komma dit? visst är du rätt så långt upp i usa? :)
ha det bäst stina!
kram långå