måndag 29 november 2010

Första åket - Brighton Ski Resort!

Startade min skidsäsong igår (lördag) i Brighton - superbackar! Tog ca 30 min att åka dit, så det är perfekt! Hur härligt som helst att äntligen komma ut i backarna igen, har längtat sen i juni när jag först skulle få åka till Aspen. Men jag har hört att det är bättre här, så jag är såå lycklig! Se på utsiktien bara :)

Den här sidan var häftigast! Man såg hur långt som helst och bara en massa stora och små toppar täckta av pudrig snö!

Sen träffade jag ett gäng som visade mig runt bland backarna halva dagen. Åkte dit själv, så det var kul att träffa några som varit där förut. De var från delstaten Whyoming som ligger norr om Utah. Många undrar hur jag hamnade i Salt Lake City, och svaret är enkelt - bra familj och bra skidåkning! :D

 Svart backe, om inte dubbelsvart, för här vare brant!

 Både uppför och nerför.

 Häftiga berg som jag skådade på vägen hem nerför bergen.


På vägen hem körde alla sakta, väglaget var osäkert. Och då kom tillslut solen fram. Trodde den skulle göra det under dagen, men molntäcket var för tjockt. Och natten mellan lördag och söndag varnar de om en storm med mycket snö igen..

Hem och duscha sen bar det av till Park City för att äta middag på Shabou Shabou där vi fick laga vår egna mat i kokande vatten direkt på bordet. Annorlunda!
Sen vidare till Star Bar för att kolla in en snowboardfilm. Men fy så trött jag var efter en hel dag i backen! Och de spelade alles för mycket hip-hop (igen, ska inte dit igen asså..), så jag åkte hem till en kompis och somnade på soffan bums.

Inga kommentarer: