tisdag 9 november 2010

Årets första snögubbe!

 
Här är den; vår första snögubbe! Minstingen har pratat om den i flera dagar, han har verkligen längtat efter att göra en och äntligen kom den blöta snön vi har längtat efter :) Och visst ser de ut som riktiga vänner?

 Och strax efter 8 gick jag upp för att öppna åt städarna som kom och gjorde en rejäl rengöring av hela huset, och det ser man tydligt på den här bilden (som pojken tagit), hur det riktigt speglar sig i väggen, heh.



Och medan jag lagade mat var han tyst en bra stund och jag undrade vad han gjorde, så när jag nu ikväll kollade igenom min kamera hittade jag en massa bilder från husets alla hörn som han tagit.
Har varit en bra dag. Förutom att jag just nu ser två halvstora spindlar krypa omkring på mitt golv nedanför sängen. Nej, jag vill inte att som ska krypa in i min mun när jag sover. BEW! De är överallt! Har hittat flera på toaletten som jag spolat ner. Var kommer de ifrån?
Åkte iaf till Social Security Office idag så de fick kopiera mitt pass och visum för att skicka vidare det till nått annat kontor som ska föra in de uppgifter som tydligen saknas från mitt besök på Amerikanska ambassaden i Sverige. Varför gör dom så? Hur kan de gör nått fel? allt är ju så noga innan man ska åka, så man tror att inget kan gå fel. Så nu kan det ta upp till 4 veckor innan jag har mitt nummer. Typiskt..men mannen med skägget och det lockiga håret som hjälpte mig var snygg och snäll, så jag var inte så ledsen ändå :) Fortsättning följer..
Dax att kvälla med några avsnitt Scrubs. Imorn ska jag ringa till Härjedalen och Mali och skriva brev till Rotebro bla :) Nattinatten!

Inga kommentarer: