torsdag 18 november 2010

Nannys only!

Den här veckan (eller från i tisdags) är båda mina "host parents" borta på arbetsresor, så nu har jag hjälp av den förra nannnyn till på måndag då mamman kommer hem. Det går bra tycker jag! Igår fick jag hjälp av henne på morgonen att skjutsa till skola och dagis, men sen var jag själv under eftermiddagen, och trots det späckade schemat gick allt väldigt bra och alla barnen kom i säng! Tip top!

Till helgen ska vi på bio och barnen tjatar om att baka muffins och brownies, så vi får se vad det blir.

I söndags hade mellanpojken födelsedagkalas (han fyllde i aug, så det var på tiden) så huset var fyllt av barn, vuxna, reptiler och sköldpaddor. Scales and Tails-showen var här (samma som på förra kalaset vi var på) så vi fick klappa ormar igen. Nu börjar man blir riktigt van vid dom, kanske bli ett sånt husdjur sen, de hårar dessutom inte så mycket!
Tårta och ostbricka med svensk Prästost från IKEA (hurra), namndiskussioner om en ofödd flicka, och ett gapgkrattande sällskap underhöll mig under eftermiddagen. Sen blev det lax och potatisgratäng! Mums!

Men min nya kompis från Sverige som bor i Park City skulle samma kväll ha en av sina Hej-Då-middagar, så strax innan sju satte jag mig i bilen och styrde norrut mot väg 80. Men uj vad det regnade, lite senare snöstorm, så jag såg inte mycket allt längs vägen, men som tur var körde alla sakta. Närmare Park City klarnade det upp och jag kunde rulla ostört nedför sista backen innan avfarten mot Main street som jag knappat in på min gps. Men väl där fick jag reda på att restaurangen inte alls låg på Main Street, så jag fick köra tillbaka och hittade fram tillslut. Ett stort gäng hade redan ätit sig mätta när jag kom, och det hade ju jag med, så vi satt och pratade tills de stängde vid 21. Roligt gäng från världens alla hörn; Ukraina, Brasilien, Tyskland, Mexico, Österrike, Sverige, Colombi och så två amerikanska killar. Sen åkte några av oss vidare till en bar där de serverade efetrrätt! Delade en stor chokladkaka/mandekaka med glass med en av tjejerna. Mysigt! Sen var det bara att dra sig hemåt. Är roligt att köra bil själv när man kan spela vilken musik man vill hur högt man vill! Då kan jag köra länge :)

Inga kommentarer: